Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Ztráta karty pojištěnce

3. Pojmenování (název) životní situace

Ztráta karty pojištěnce

4. Základní informace k životní situaci

 Postup při ztrátě, odcizení nebo zničení karty pojištěnce.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

 Občan, kterého se situace přímo týka, nebo zplnomocněný rodinný přísušník.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

 Ze zákona je povinnost ztrátu či zcizení karty pojištěnce ohlásit zdravotní pojišťovně do 8 dnů

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

  V České republice působí celkem 9 zdravotních pojišťoven a každá má trochu jiná pravidla, obraťte se proto rovnou na tu svoji. Některým pojišťovnám stačí skutečnost, že jste kartu ztratili nebo vám byla zcizena oznámit telefonicky, někdy musíte na pobočku zajít nebo oznámení poslat písemně

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

 Nejsou uvedeny

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

 Veškeré formuláře jsou dostupné na příslušných zdravotních pojišťovnách.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

 Nejsou uvedeny

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

V závyslosti na konkrétní zdravotní pojišťovně se lhůta pro vyřízení a vystavení nové karty pojištěnce pohybuje okolo tří týdnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Nejsou známy.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Nejsou známy. 

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Nelze

28. Popis byl naposledy aktualizován

07.10.2014

29. Datum konce platnosti popisu