Obec Velká Štáhle
Obec Velká Štáhle
Vyhledávání

Ztráta platební karty

3. Pojmenování (název) životní situace

Ztráta platební karty

4. Základní informace k životní situaci

Při ztrátě, odcizení nebo zničení platební karty.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

 Občan dotčený touto situací, zplnomocněný rodinný příslušník.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

 

        - proveďte okamžitou blokaci platební karty v peněžním ústavu, který ji vydal,

        - ztrátu či odcizení karty hlaste neprodleně na Policii ČR.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

 Neprodleně, od zjištění ztáty, kontaktujte peněžní ústav, který ji vydal. Telefonicky na čísle zákaznické nebo pohotovostní linky peněžního ústavu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

 Příslušný peněžný ústav, Policie ČR.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 Příklady řešení u peněžních ústavů:

KB – nahlásíte ztrátu, KB nese všechny škody ze ztracené, ukradené či zneužité platební karty od okamžiku oznámení ztráty, krádeže nebo zneužití (výjimku tvoří případy, kdy klient jednal podvodně).

ČSAS - nahlásíte ztrátu karty a o vše ostatní už se postará banka. Karta bude od okamžiku nahlášení ztráty či krádeže zablokována proti použití. Od tohoto momentu přebírá veškerou odpovědnost banka.

Na základě Vaší žádosti Vám vydají novou kartu a nový PIN.

Blokace je u všech typů karet zdarma. Kartu může zablokovat buď držitel/ka karty, nebo majitel účtu, ke kterému byla karta vydána.

Ve výjimečných případech může Vaši kartu zablokovat i další osoba (např. rodinný příslušník). V případě telefonické blokace však musíte Vy jako držitel/ka (případně majitel účtu) blokaci do 24 hodin potvrdit.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Platný Občanský průkaz, nebo jiný, totožnost prokazující doklad.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

 Všechny potřebné formuláře jsou k dostání u příslušného peněžního ústavu nebo při ohlášené krádeži na stanici Policie ČR.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Poplatky nejsou známy, zřízení nové karty je bezplatné.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

 Peněžní ústav zasílá novou kartu a pin, na základě souhlasu poškozeného, obratem.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Nejsou známi.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

 Nejsou.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Nelze

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

 

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

 

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

 

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

 

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

28. Popis byl naposledy aktualizován

07.09.2014

29. Datum konce platnosti popisu

 

Firmy a služby v naší obci

firmy a služby

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Nádraží

Předpověď počasí

dnes, čtvrtek 25. 4. 2024
slabý déšť 7 °C 0 °C
pátek 26. 4. slabý déšť 10/1 °C
sobota 27. 4. slabý déšť 14/5 °C
neděle 28. 4. slabý déšť 16/7 °C

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5